Saturday, July 2, 2011

Merajud Asma'

Telah sampaikah sifat-sifat mulia...dalam diriku duhai kekasihku  ?
ketika malam-malam kusebut namamu...ketika hatiku merindukan belaian kasih 
sebagai mahluk tentu kau tau aku penuh lumpur dosa.....sebagai pencipta tentu kau tau kegelisahan hatiku yang telah berhianat mereguk cawan dunia...sampai saat ini lisan hatiku masih penuh dengan pujian pujian rindu
sebagai bekal esok tuk pertemuan disurga tempat janjimu memberi kabar gembira....
sebagai mahlukmu tentu hadiah-hadiah pahala masih kubutuhkan meski itu kadang mengusik hatiku ,masih pamrih dalam ketaatan beribadah.....janganlah kegelisahan hatiku kau toreh siksa sebab aku tau kau maha segalanya dalam berkehendak menghukum mahlukmu.....maka jadikanlah bekal ibadah ini merasakan kesejukan walau penuh pamrih...maka aku penuh harap jika akan janji-janji yang dikabarkan dalam kitabmu....sebagai orang berdosa dengan menyebut namamu tentu usahaku telah terjawabkan meski ku tau, aku tak mungkin mengatur jalan takdirku sebab perbendaharan ilmu mu lebih besar dari keagungan wali-wali mu...
maka jangan jadikan aku bersedih.... biarkan hati ini menyebut-nyebut namamu biar haus dahaga rindu dan cinta bersemi dalam bilik-bilik hati penuh pesona makrifat ..maka biarkan aku sendiri denganmu janganlah cinta mahlukmu mengusik kerinduan kasihmu dalam sajadah-sajadah malam....

No comments:

Post a Comment