Thursday, July 14, 2011

Maafkan aku Waliyullah

Duka malamku semakin senyap...kala dosa-dosa hatiku bermain-main kotor
mengharap cerita wali dalam jagad mursyd...mencari cahaya melebur diri...
Ketika telah kutemui jalan..seperti aku meninggalkan jejak pembimbing...
maka,janganlah kau hukum aku dalam batas kebodohan insan,
setidaknya aku merajud kebenaran dalam bimbingan tauhidmu...
Maka...biarkan aku menemui jalan ku..........
setidaknya aku tak meninggalkan Al Qur'an dan sabda Nabi
Maka biarkan aku merajud hikmah dengan petunjuk hidayah yang tersembunyi
maka jalinan cinta makrifat terbaik kuserahklan untukmu, jika aku muridmu..!!
Semoga ..kerinduan yang mendalam dalam makrifatmu....
dapat ku contoh sebagai bekal jalan-jalan wali....
maka aku takkan mendahului perjalananmu..
sebab murid tetaplah murid.....
Biarkan aku meniru jejakmu sebagai hamba yang ta'at....
menoreh cerita diakhir kehidupan duka hatiku...
sebab telah kutemui jalan mu dalam bingkai nasehat-nasehat hidupku
maka...jalan agama memberi tuangan bekal hidup merajut kebenaran sejati...
maka biarkan aku menjadi penduduk  langit.........

No comments:

Post a Comment